[1] Sarkheil, H., and Rahbari, S. (2016). “HSE Key Performance Indicators in HSE_MS Establishment and Sustainability: A Case of South Pars Gas Complex, Iran”. International Journal of Occupatinal Hygiene, 8(1): 52-60.
[2] Loosemore, M., and Malouf, N. (2019). “Safety training and positive safety attitude formation in the Australian construction industry”. Safety Science, 113: 233-243.
[3] Snashall, D. (2007). “Occupational health in the construction industry”. Occupational and Environmental Medicine, 64(12): 789-790.
[4] قازانچایی، ا.، نبی بیدهنی، غ. ر.، هویدی، ح.، امیری، م.ج.؛ 1393؛ "بررسی الگوی حوادث شغلی و فاکتورهای مرتبط با آن در ماههای قبل و بعد از اجرای تغییر رسمی ساعت در کارگران؛ سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران". مجله علوم پزشکی رازی، دوره 21، شماره 46، ص 52-122.
[5] یاراحمدی، ر.، همکاران؛ 1394؛ "درس اموزی از حوادث". انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول، 238 صفحه.
[6] هاشمینژاد، ن.، رحیمیمقدم، س.، قرهبائی، س.، اماندادی قطبآبادی، س.؛ 1392؛ "آنالیز حوادث شغلی دریکی از کارخانههای تولید و بهرهبرداری ماهیان خاویاری بندر ترکمن در سال 89". مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور، دوره اول، شماره 1، ص 84-44.
[7] Tichon, J., and Burgess-Limerick, R. (2011). “A review of virtual reality as a medium for safetyrelated training in mining”. Journal of Health & Safety, Research & Practice, 3: 33-40
[8] Zhang, H., He, X., and Mitri, H. (2019). “Fuzzy comprehensive evaluation of virtual reality mine safety training system”. Safety Science,120: 341-351
[9] Ravi, K., Jain, Zengdi “Cindy” Cui, Jeremy K. Domen, (2016). “Environmental Impact of Mining and Mineral Processing”. https://www.sciencedirect.com/book/9780128040409/environmental-impact-of-mining-and-mineral-processing#book-description.
[10] زینالزاده، آ.؛ 1394؛ "بستهشدن و اتمام معدن (برنامه پیشرو در توسعه پایدار صنعت معدنکاری با نگرش اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی)". توسعه معادن، شماره 56، ص 67-82.
[11] Carney, M., Wall, J., McNamee, F., Madden, D., Hurst, A., Vrasidas, C., Chanquoy, L., Baccino, T., Acar, E., and Önwy- Yazici, E. (2008). “Challenges to elivering safety trainingthrough virtual classes”. In Dainty, A. (Ed.), Proceedings 24th Annual ARCOM Conference, 1-3.
[12] Acar, E., Wall, J., McNamee, F., Carney, M., and Öney-Yazici, E. (2008). “ Innovative safety management training through e-learning. Archit”. Engineering and Design Management, 4(3): 239–250.
[13] Kamardeen, I. (2011). “Web-based tool for affective safety training in construction”. In Association of Researchers in Construction Management, ARCOM 2011 – Proceedings of the 27th Annual Conference, 309-318.
[14] Sacks, R., Perlman, A., and Barak, R. (2013). “Construction safety training using immersive virtual reality”. Faculty of Civil and Environmental Engineering, Technion Campus, Haifa 32000, Israel.
[15] Albert, A., Hallowell, M. R., Kleiner, B., Chen, A., and Golparvar Fard, M. (2014). “Enhancing construction hazard recognition with high-fidelity augmented virtuality”. Journal of Construction Engineering and Management, 140(7): 04014024.
[16] Edirisinghe, R., Lingard, H., and Broadhurst, D. (2015). “Exploring the potential for using video to communicate safety information to construction workers: case studies of organizational use”. In Raiden, A., Aboagye-Nimo, E. (Eds.) Proceedings 31st Annual ARCOM Conference, 7-9 September 2015, Lincoln, UK. Association of Researchers in Construction Management, 519-528.
[17] Trajvski, S., and Loosemore, M. (2006). “Safety implications of low-English proficiency among migrant construction site operatives”. International Journal of ProjectManagement, 24(4): 446-452.
[18] Ulubeyli, S., Arslan, V., and Kivrak, S. (2015). “A semiotic analysis of cartoons about occupational health and safety issues in the construction workplace”. Construction Management and Economics, 33(5): 467-483.
[19] Chan, A. P. C., Javed, A. A., Lyu, S., Hon, C. K. H., and Wong, F. K. W. (2016). “Strategies for improving safety and health of ethnic minority construction workers”. Journal of ConstructionEngineering and Management, 142(9): 187-201.
[20] Namian, M., Albert, A., Zuluaga, C. M., and Behm, M. (2016). “Role of safety training: impact on hazard recognition and safety risk perception”. Journal of ConstructionEngineering and Management, 142(12): 1-10.
[21] معروفی، ی.، کیامنش، ع.، مهرمحمدی، م.، علی عسگری، م.؛ 1386؛ "ارزشیابی، کیفیت تدریس در آموزش عالی: بررسی برخی دیدگاهها". فصلنامه مطالعات برنامه درسی، سال دوم، شماره 5، ص 211-18.
[22] خراسانی، ا.، ملا محمدی، ا.؛ 1389؛ "بررسی کاستی های آموزش در سازمان ها و راهکارهای برون رفت از آن ها از دیدگاه مدیران و کارشناسان بخش آموزش و منابع انسانی سازمان های تولیدی خدماتی در ایران". فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دوره 3، شماره 5، ص 126-142.
[23] ابراهیمی قوام، ص.، 1390؛ "مقدمهای بر استاندارد آموزشی ایزو 10015 و راهکارهای اجرای آن در دانشگاه علوم انتظامی". نشریه توسعه مدیریت و منابع انسانی و پشتیبانی، دوره 6، شماره 21، ص 72-35.
[24] فرجی، ر.، حسامی، س. ک.، حقدوست، ر.؛ 1394؛"مطالعه تطبیقی مدلهای آموزش سازمانی و معرفی نظام جامع آموزش استاندارد ایزو 10015". فصلنامه علمی ترویجی مدیریت استاندارد و کیفیت، شماره 1، پیاپی 15، ص 45-55.
[25] آرمان، م.، خسروی، م.؛ 1392؛ "اعتبارسنجی الگوی آموزش نیروی انسانی با رویکرد شایستگی". فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال بیستم، شماره 71، ص 49-73.
[26] خراسانی، ا.، حسینی ضرابی، ح.؛ 1393؛ "ارزشیابی آموزشی (از تئوری تا عمل)". مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
[27] خراسانی، ا.، دوستی، ه.؛ 1391؛ "ارزیابی اثربخشی آموزشهای سازمانی (راهنمای عملیاتی )". مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
[28] سینایی پارسا، ع.؛ 1388؛ "استانداردها و الگوهای مصرف در سازمان ها و دستگاه های اجرایی". تهران، کاوش پرداز، 160 صفحه.
[29] پرند،ک.، حاتم زاده، ع. ر.، عرفان منش، ح.، طرخان، ر. ع.، رضایی، ر.؛ 1392؛"اعتبارسنجی مراکز آموزش دولتی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور (با رویکرد کاربردی)". نشر آموزش فنی و حرفهای کشور، 191 صفحه.
[30] Kock, N., and Hadaya, P. (2018).“Minimum sample size estimation in PLS-SEM: The inverse square root and gamma-exponential methods”. Information Systems Journal, 28(1): 227-261.
[31] افهیر، ج.؛ 1395؛ "مدلسازی معادلات ساختاری: کمترین مربعات جزیی (PLS - SEM)". ترجمه: رسول غلامزاده، عادل آذر، ناشر نگاه دانش، 360 صفحه.
[32] داوری، ع.، رضازاده، آ.؛ 1392؛ "مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS". چاپ اول انتشارات جهاد دانشگاهی، تهران.
[33] فعال قیومی، ع.، مومنی، م.؛ 1396؛ "تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS.". ناشر مؤلف، 312 صفحه.
[34] Bazazo, I., Alshatnawi, E. A. R., Jawabreh, O., and Alshawagfih, K. F A. (2017). “Theeffect of adopting the international standard (ISO 10015) in training programs onthe performance quality of the workers at the Jordanian Ministry of tourism andantiquities”. Journal of Social Sciences, 6(3): 694-708.
[35] Anvari, A. F. (2017). “Providing the applicable model of training needs assessment inorganizations”. Marketing and Branding Research, 4: 322-335.
[36] Huang, P. L., Lee, B. C., Wang, C. S., and Sun, C. T. (2017). “Relative importance ofthe factors under the ISO-10015 quality management guidelines that influencethe service quality of certification bodies”. Journal of Economics andManagement, 13(1): 105-137.
[37] کریمی، ن.، زمانی، ب. ع.؛ 1396؛ "شناسایی و ارزشیابی میزان مطلوب بودن سامانه مدیریت آموزش و یادگیری فرهنگیان از دیدگاه کارکنان ستاد". فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 8، شماره 2، ص 283-300.
[38] صفایی موحد، س.،فلاحی نیا، ح.؛ 1395؛ "تدوین برنامه توسعه حرفهای کارشناسان و مدیران آموزش در شرکت ملی نفت ایران: یک پژوهش کیفی". فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، دوره 3، شماره 8 ص 97-122.
[39] شاه ویرن، ع.، زوار، ت.، قاسمزاده، ا.، حضرتیان، ف.؛ 1395؛ "امکانسنجی اجرای نظام آموزش ترکیبی بر اساس الزامات ایزو 10015 در شبکه بهداشت و درمان". مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره 16، شماره 7، ص 63-71.
[40] کرمی، ش.، شبیری، س. م.، جعفری، ح. ر.؛ 1395؛ "ارائه برنامه آموزش تغییرات اقلیم در نظام آموزش رسمی بر مبنای مدیریت فرآیند آموزش در استاندارد ایزو 10015". مجله محیطشناسی، دوره 42، شماره 1، ص 245-258.
[41] حکمت شرف، م.؛ 1393؛ "ارزیابی فرآیند آموزش منابع انسانی با تأکید بر استاندارد ایزو 10015 و ارائه راهکارهای مناسب". دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت چالشها و راهکارها، شیراز:مرکز همایشهای علمی نگار، ص 94-100.
[42] طاهری، ز.، حسینی، م. س.، شاهین آ.؛ 1393؛ "ارزیابی فرآیند برنامهریزی آموزشهای ضمن خدمت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بر اساس الزامات استاندارد ایزو 10015". مجله پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، دوره 3، شماره 2، ص 27-38.
[43] عزتی، م.، یوز باشی، ع. ر.، شاطری، ک.؛ 1396؛ "ارزیابی وضعیت موجود دورههای آموزشی و ارائه الگوی کیفی ارتقا اثربخشی دورههای آموزشی (مورد: سازمان امور مالیاتی کشور)". فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، سال چهارم، شماره 12، ص 127-148.
[44] منصوری، ر.، خلخالی، ع.؛ 1396؛ "ارائه مدل جامع مدیریت آموزش، جهت ارتقاء بهرهوری مدیران و کارکنان صنعت چاپ و نشر بانک ملّی ایران". فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی سال چهارم، شماره15 ، ص 109-132.
[45] دیهیم، ر.، موسوی، م.، 1397؛ "طراحی و تبیین مدل ارتباطی نقش ایزو در کیفیت آموزش منابع انسانی (مطالعه موردی)". فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال دوازدهم، شماره 2، ص 59-72.